Ciekawostki wychowawcze

Trzmiel lata, bo nie wie, że nie powinien

Trzmiel lata, bo nie wie, że nie powinien

Niezależnie od tego ile dzisiaj mamy lat, może nieraz „uwierz w siebie” słyszeliśmy w domu, szkole, wśród przyjaciół, w pracy. Z pewnością niektórzy z nas bardziej skorzystali...
Zobacz więcej
Czym jest wędzidełko podjęzykowe  i za co odpowiada?

Czym jest wędzidełko podjęzykowe i za co odpowiada?

Wędzidełko języka jest to fałd tkanki łącznej, który znajduje się w linii środkowej dolnej części języka i łączy go z dnem jamy ustnej i żuchwą. Można go zaobserwować w czasie...
Zobacz więcej
Słucham, ale czy słyszę?

Słucham, ale czy słyszę?

Tak postawione pytania z pozoru mogą brzmieć nieco absurdalnie. Przecież wiemy, czy dziecko słyszy, czy chce, albo nie chce nas słuchać. To często jest prawdą, ale okazuje się...
Zobacz więcej
JAK WYKORZYSTUJĄC RUCH POPRAWIĆ FUNKCJONOWANIE  CIAŁA, UMYSŁU I EMOCJI DZIECKA

JAK WYKORZYSTUJĄC RUCH POPRAWIĆ FUNKCJONOWANIE CIAŁA, UMYSŁU I EMOCJI DZIECKA

Aktywność ruchowa (np. zabawy konstrukcyjne, gry i zabawy ruchowe, spacery, balet, jazda na rowerze...) sprzyja prawidłowemu rozwojowi, funkcjonowaniu. Jest okazją do aktywnoś...
Zobacz więcej
Integracja sensoryczna

Integracja sensoryczna

Integracja sensoryczna – „naukowa” zabawa porządkująca chaos w doświadczaniu świata.
Zobacz więcej
Nasze dziecko będzie przedszkolakiem

Znów o samodzielności dziecka?

Nikogo nie trzeba przekonywać, że dla człowieka dorosłego ogromne znaczenie ma bycie samodzielnym. Wiemy też dobrze, że dla prawidłowego rozwoju dziecka ważne jest budowanie b...
Zobacz więcej
Nasze dziecko będzie przedszkolakiem

Nasze dziecko będzie przedszkolakiem

Początek edukacji przedszkolnej dla większości dzieci i ich rodziców stanowi nie lada próbę. Najtrudniejsza jest niepewność, która powoduje, że nie czujemy się bezpiecznie. Ła...
Zobacz więcej
Czy chcę zawsze znaczy potrzebuję?

Czy chcę zawsze znaczy potrzebuję?

Błogosławiona Matka Marcelina Darowska w swoim systemie wychowawczym podkreśla znaczenie indywidualizacji dla rozwoju człowieka. Mówiąc o wychowankach zwraca uwagę na to, że „...
Zobacz więcej
Przedszkolak uczniem

Przedszkolak uczniem

Pakując po raz pierwszy szkolny plecak dziecko wkłada do niego swoje nadzieje, marzenia, rzadziej obawy czy wątpliwości. Zależy mu na tym, żeby czytać, pisać i liczyć już tak ...
Zobacz więcej
Przedszkolaki – wychowanie ku wartościom

Przedszkolaki – wychowanie ku wartościom

Dla rozwoju dziecka konieczne są: RODZINA, PRZEDSZKOLE, SZKOŁA a w nich: POCZUCIE BEZPIECZEŃSTWA, AKCEPTACJA, SAMODZIELNOŚĆ; PRZEWAGA POZYTYWNYCH EMOCJI MOTYWUJĄ DO AKTYWNOŚC...
Zobacz więcej
3-latki adaptacja

3-latki adaptacja

Zaczynamy coś nowego! Może być wesoło, smutno, trochę strasznie. Jednym słowem emocji i uczuć będzie dużo. Przyjmuje się, że dziecko trzyletnie jest gotowe do uczęszczania do ...
Zobacz więcej
Rozwój mowy od 3 do 7 roku życia

Rozwój mowy od 3 do 7 roku życia

OKRES SWOISTEJ MOWY DZIECKA - OD 3 DO 7 ROKU ŻYCIA Dziecko 3 letnie, potrafi porozumieć się z otoczeniem, jego mowa jest już w pewnym stopniu ukształtowana, jednak jej rozwój ...
Zobacz więcej
Co daje codzienne czytanie

Co daje codzienne czytanie

Co daje codzienne czytanie - Codzienne czytanie dzieciom i radykalne ograniczanie mediów wizualnych jest najlepszą inwestycją w ich przyszłość
Zobacz więcej
Bawmy się nie tylko w karnawale

Bawmy się nie tylko w karnawale

Pozwólmy dziecku być twórcą i odkrywcą. Samodzielność, umiejętności emocjonalno - społeczne dają poczucie bezpieczeństwa sprzyjające odnoszeniu sukcesów szkolnych.
Zobacz więcej